יום חמישי, 24 במאי 2012

מלצר יש לי פָּליט במרק!

אני רואה אותם כל בוקר בדרך לעבודה, יושבים במאות כמעט בכל פינה בחלק הדרומי של תל אביב שם אני גר, מחכים בסבלנות שאיזה שיפוצניק יאסוף אותם ליום מסריח של עבודה קשה רק בשביל לקבל כמה גרושים לעבור עוד יום. אני רואה אותם כשאני הולך לשטוף את האוטו ביפו, באחד ממכוני השטיפה מועסקים רק פליטים מאפריקה, ואין לי ספק שהם מקבלים מעט מאוד בעבור יום ארוך של קירצוף מכוניות ליסינג של עצלנים כמוני, והם עושים את זה טוב ומהר, מודים לאלוהים ולאיסמעיל הבעלים שיש להם את המעט הזה.

כל פעם שמעלים את נושא הפליטים מאפריקה בתקשורת ולאחרונה עושים את זה הרבה, מדברים על זה כאילו זאת הבעיה הכי גדולה של עמנו המוצלח והנאור, התקשורת תמיד מדברת על הצרות צרורות שהם עושים פה, פשע משתולל ברחובות, אונס של נערות צנועות וחסודות והכל בידי חבורת חוליגנים אפריקאים רשעים מרושעים שפרצו את הגדר והכינו מבעוד מועד תכנית זדונית ומפורטת לחסל את השקט הפסטורלי הסורר ברחובות תל אביב.

מה זה בכלל פליט? אז כדי שלא יהיו טעויות... פליט הוא אדם שנשקפת לו סכנה ברורה בארץ המוצא שלו ומכורח הנסיבות הגיע בדרך לא דרך למדינה אחרת ברוב המקרים קרובה גיאוגרפית. אז נכון שאין להם תעודת זהות כחולה ונכון שלא זרקו עליהם סוכריות בבר מצווה אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לבעוט אותם בוולה מעל הגדר חזרה לתופת ממנה הם הגיעו, אסור לנו, ע"פ האמנה הבינלאומית ובטח ע"פ המצפון שלנו, לאנשים האלו אין שום סיכוי לחיים אם ניתן לאסיר לעתיד אלי ישי לפעול לפי מצפונו המשובש (או לפי העובדיה שלו) ולגרש אותם מהמעט אויר שיש להם כאן.

אני באמת לא יודע מאיפה להתחיל להסביר את הקריזה שאני חוטף בכל פעם שאני שומע על המסכנים האלו, אולי נתחיל מזה שהחיים שלהם חרא. אולי מזה שגם אם נותנים להם עבודה הם מרוויחים אולי מנת פלאפל ביום והם בכלל לא אוהבים פלאפל. אולי אני אתחיל מזה שאין להם מושג קלוש איך להתחיל לתקשר עם הסביבה החדשה שהגיעו אליה, אפילו כשעוצרים אותם שוטרי ההגירה הידועים בעדינותם אין להם שמץ של מושג באיזה עוון הם זוכים לשבת במעצר. אני חושב שאני אתחיל מזה שהאנשים האלו (בני אדם) מנסים בסך הכל לנשום, בסך הכל לחיות ולא למות, בסך הכל לאכול חצי פיתה ביום והם מוכנים לעבוד קשה בשביל הפיתה הסרוחה שלנו.

ואתם באים אליהם בטענות שהם רק מביאים צרות... נשבע לכם באחותו השמנה של אלי ישי שאם הייתם זורקים אותי במדינה שאני לא מכיר אחרי תלאות שלא ברא השטן, בלי יכולת מינימלית לתקשר עם הסביבה או להכניס מעט אוכל לבטן שלי הייתי עושה צרות בצרורות, לא כי אני מרושע מבטן ומלידה ולא כי אני שחור מאפריקה, מהסיבה הפשוטה שאני בלי אמריקנו חלב קר בצד לפחות פעמיים ביום, פשוט לא אחראי למעשי. וברצינות איך אתם מעזים לבוא בטענות לפליטים המסכנים לפני שאתם דואגים להם למינימום קורת גג, עבודה, משהו קטן לאכול, אולי קצת עברית שידעו כשגונבים אותם במכולת. מה עשיתם כדי שאלו לא ידחקו לפינה וילכו לגנוב את הלחם שלהם? מה עשיתם כדי שהם לא יהפכו לשיכורים ועושי צרות כמו שאתם קוראים להם?

ואלו שצועקים בהפגנות להעיף אותם לחור שממנו הם באו, אלו מתחלקים לשניים, הראשונים שלא מפעילים את המוח הקטן שלהם, שלא ממש מבינים מה זה פליט, אלה צועקים בעיקר כדי להוציא עצבים ושק החבטות התורן שלהם הוא הפליט המסכן שרק מבקש להמשיך לחיות, (דוגמא לבחורה נדירה שמצליחה לחיות ללא מוח בתמונה למטה). הסוג השני קצת יותר מפחיד אותי, אלו דווקא כן מבינים את המשמעות של להחזיר פליט לארץ שכנראה תזיין לו ת'צורה ועדיין יגידו לך שזאת בעיה שלו או של העולם אבל בהחלט לא בעיה שלנו. אלי ישי הוא אחד כזה שלא ממש אכפת לו מאף אחד חוץ מהעובדיה שלו ועוד כמה פרזיטים בחליפות, זה שיש לאיש הזה את הכח לקבוע גורל של כל כך הרבה מוכי גורל פשוט מבאס אותי.

ואיך אפשר בלי לשפשף את מנורת הקסמים ולהוציא את השד העדתי, אני דיי בטוח שאם היה קורה משהו בשוודיה והמדינה שלנו הייתה מוצפת בשוודיות חמודות עם צמות, צייד המכשפות היה קצת שונה, אולי זה רק אני אבל יש לי הרגשה חזקה, תחושת בטן, שהצבע השחור שלהם קצת גוזר את דינם...

אין ספק שלא למדנו כלום מההיסטוריה האפלה שלנו, אנחנו חארות בדיוק כמו כל השאר.

עם סגולה בתחת שלי!


3 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. מסכים איתך שהפליטים מסכנים.
    מסכים איתך שהממשלה מטומטמת.
    מסכים איתך שגם ההמון הזועם מטומטם, בעיקר בגלל הממשלה המטומטמת.

    עדיין, אין זה סיבה שהם ו/או שבדים צריכים להציף את המדינה שלנו.
    צריכים להראות להם סימפטיה, ולתמוך בהם כפי יכולתנו, אך מקום במדינה הזאת אין להם - התמיכה צריכה להיעשות באופן בין מדיני.

    אני מניח שהערך "התבוללות" לא אומר לך כלום, וישר זה שורף לך פיוז במוח, כי זה מזכיר לך פנאטים דתיים, וכל מיני אנשי ימין קיצוני - אז אפי' לא טרחת לחשוב מה יקרה אם לא תהיה כאן מדינה יהודית (אבל מה אכפת לך אתה גר בסידני, שזה אחלה מקום אגב).. רוצה חומר למחשבה? זוכר מה קרה ב1933 באירופה? זוכר איזה עם קיבל "צינור"?

    השבמחק
  3. בעת חיפוש עבודה באוסטרליה נתקלתי במה שאתה מדבר עליו והבנתי שפשוט צריך להפסיק את ההגירה וזה יפסיק את הגזענות (טוב לא כלפי היהודים) אבל חזרתי לארץ מהר מאוד ומצאתי עבודה נורמאלית ללא בעיה.

    השבמחק