יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

מבזק מיוחד

מתישהו במהלך היום כשבא לי קצת לשחרר את המוח מבעיות של עבודה אני פותח את האתר של מאקו וצופה במהדורת ערוץ 2 ששודרה ביום שלפני, מהדורת חדשות שאמורה לספר לך על דברים חדשים שקרו היום בעצם מספרת לך או יותר נכון מודיעה לך מאילו דברים אתה צריך לדאוג או לפחד היום, וככה אתה מקבל תזכורת יומית כמעט שהאיום האיראני כבר כאן עוד רגע, ושהמקלטים שלנו רחוקים מלהיות מספקים בזמן מלחמה, וסוריה מבצעת תמרונים ותרגילים ואלוהים יודע מה עוד היא עושה, ואם לא מלחמה, אז רעידת אדמה תחריב את תל אביב עד היסוד... ושנאה שכבר מזמן פה, ודוסים שמחרבנים על המדינה ועל כולנו, ואנסים שנכנסים לכלא ו... אז למה שלא תבחרו לתת לנו קצת שקט, אתם שם בקונטרול שמחליטים מה ישודר היום לכל עם ישראל, למה שלא תציגו קצת את הדברים הטובים שקורים, נכון שיותר קשה למצוא אותם, אבל הם שם, ואם ממש תרצו הם יכולים להיות חומר טוב לכתבה, אם רק תבחרו להציג לנו קצת פחות חרא.

מהדורת חדשות באוסטרליה כמו כל דבר פה שונה לחלוטין מהארץ, וזה מתחיל בזה שבמקום הפרצוף מוות של יונית-כולנו הולכים למות-לוי, מציגה את החדשות בחורה נעימה וחייכנית שגם בלי שהיא תפתח את הפה אתה יודע שרק טוב יש לה להגיד, ובאמת ככה, מהדורה שלמה וכמעט שלא הייתה שום חדשה מרעישה-מדאיגה-מדכאת, וגם החדשות הרעות שכן יש, נאמרות בזריזות ובנימה של התנצלות, וסליחה שקצת שיבשנו לך את המצב רוח אחרי יום העבודה, כמה שניות ואנחנו כבר חוזרים לדברים הטובים שקרו היום.

ובארץ פעם בשבוע יונית-אין לנו סיכוי-לוי תספר לנו כמה נפגעים יהיו ברעידת האדמה שתבוא על תל אביב, ואין ספק שהיא תגיע, והנה היא כבר כאן, כל הסימנים מראים, המומחים אמרו וכדאי שתקשיבו. פעם בשבוע דני-הלך עלינו-קושמרו יודיע לנו רשמית שכדאי ללכת עכשיו, לא מחר, עכשיו! לרענן את מסכות האב"כ כי האיראנים באים והם מביאים איתם הרבה מאוד טילים שיפלו כולם בבת אחת על תל אביב. פעם ביום אהוד-אסון לאומי-יערי יציג לנו איזה ערבי תורן עומד על איזו במה עם סאונד ממש גרוע וצורח שהוא ישמיד את ישראל... אבל גם אם התרגום הסימולטני ממש גרוע אתה עדיין תבין בדיוק למה הוא מתכוון והסטרס בוא יבוא אם תרצה או לא, ולפני שתלך לישון אתה תראה את הפרצוף הצורח של הערבי הזה ואת הפרצוף המודאג של יונית-לא נשאר לנו הרבה-לוי, ומה שבאמת עצוב, זה שבלי זה אתה פשוט לא תצליח להרדם, אתה צריך את זה כמו אויר לנשימה.

אני יודע מה אתם חושבים, בישראל רוב החדשות לא טובות מה לעשות, ואני ושכמותי שחיים בפסטורליה שלנו פה בסידני לא יכולים לצפות לשמוע יונית חיובית, אין חדשות טובות וצריך לשדר את האמת!... אז זהו שלא, ממש לא, בכל מקום יש חדשות טובות וחדשות רעות, ויש אנשים שאחראים להציג לנו צרכני האקטואליה תערובת נכונה של החדשות האלו, הם הכוחות השולטים ברמת הסטרס במדינת ישראל, ולהם יש את הכח להלחיץ מדינה שלמה עם רעידת אדמה או כל השערה אחרת שתבוא להם. זה כמו לעשות רשימה של כל המחלות בעולם ולשנן אותם כמו מנטרה בוקר וערב, בסדר הבנו, זה עולם מחורבן, מה יעזור לנו שנמשיך להזכיר כמה שהוא מחורבן? מה זה נותן לנו להיות כל הזמן בפחד שהנה משהו קטסטרופלי קורה עוד שניה?

הזמן היחיד שאולי תשמע קצת חדשות טובות בישראל זה כמובן לפני החגים, אז יכינו במיוחד עבורך כמה כתבות צבע על יריד האמנים באיזה מושב גלילי, או לבלוב הכלניות בעמק יזרעאל, וזה יהיה כל כך מוזר לראות את זה, כאילו קרה להם משהו שם בחדשות, מה הם מדברים איתנו על כלניות שעוד רגע מישהו תוקף אותנו... מה לא? מה הם לא תוקפים לכבוד החגים? החליטו לתת לנו לעשות חג בשקט? חדשות טובות לא מעניינות אף אחד, אפילו יונית-שואה גרעינית-לוי משדרת אותם בחוסר רצון ברור, היא מבינה שתשומת הלב שלנו שואפת לאפס כשהיא לא משדרת איזה אסון, היא יודעת שאנחנו נעבור לחדשות 10 עוד רגע אם היא לא תתחיל להדאיג אותנו תיכף ומיד, בשביל מה אנחנו משלמים לה? אבל אין לה ברירה, חג זה חג, ושמחת בחגך...  

אתם יודעים מה, נמאס לי שמחליטים בשבילי שאני צריך לפחד מכל החולות הרעות שאמורות לתת לנו בראש במוקדם או בעוד יותר מוקדם, יאללה שחררו את הצורך המחורבן הזה לראות רק עתיד שחור, אנחנו כל כך רגילים לזה שאנחנו פשוט לא מצפים למשהו אחר, בישראל הקונוטציה למילה חדשות היא חדשות רעות, לא ככה? ואין דבר כזה חדשות טובות כי מי צריך אותן, מי מרוויח מחדשות טובות? לצערי אני אמשיך לצפות בחדשות המלחיצות מישראל כי אני כמוכם מכור מבטן ומלידה לתחושת הלחץ, לדריכות הזאת כשמתחילה מהדורה עם צמד המילים הכל כך ישראלי "מבזק מיוחד", ומנגינת הפתיחה שתמיד נשמעת כמו סצינת מרדף מאינדיאנה ג'ונס...

לא אני ולא אתם שולטים ברצונות של המנהיגים המחורבנים שלנו, ואם הם מחרחרים מלחמה, אז יאללה עוד אחת לרשימה, ובטח שאנחנו לא שולטים באיתני הטבע ואם תבוא הרעידה אז שתבוא, למי זה בדיוק יעזור לשמוע על זה פעמיים ביום?

ועוד משהו קטן לגבי יונית לוי, יש מצב שהיא רובוט, כדאי שמישהו יבדוק את זה.



5 תגובות:

  1. מדויק...באחד הערוצים פה יש קטע שבערב באמצע אחד התוכניות קוטעים באמצע התוכנית למבזק חדשות. גם קוראים לזה "מבזק מיוחד" ובפעם הראשונה שראיתי את זה התגובה הראשונית שלי היתה "אוי ואבוי מה קרה" שבעצם ה"חדשות" ששידרו היו ספורט, כמה כותרות ויאללה חזרה לתוכנית. עכשיו אני יודעת שזה סטנדרטי פה, אבל מדהים שאוסטרליה או לא אוסטרליה ישר חשבתי על הגרוע מכל...

    השבמחק
  2. הנה סיפור אמיתי לחלוטין: כשהייתי באוסטרליה בפעם הראשונה שמעתי חדשות ברדיו. הקריינית סיפרה שחוואי מצפון אוסטרליה חשוד בכך שירה בלהקה של ארבעים תוכים מסוג קקדו כי הם עשו רעש. הוא נכנס על זה לכלא.

    רק היום אני מבין כמה רעש תוכי קקדו יחיד עושה, ולכן אני יכול לדמיין מה עבר החוואי ההוא.

    בכל מקרה פוסט מעולה ומדוייק מאוד! גם לנו לקח זמן להתרגל לעניין הזה של החדשות כאן שמשובצות בכל מיני קטעי אקטואליה, סיפורים נחמדים של אנשים שתורמים לחברה וכו'. תענוג!

    השבמחק
  3. When I first arrived in the USA, I was amazed that on the news they show how firefighters saved a cat from a power pole, how a kid won a price for a school project, etc.
    Now, the news changed a little, they show more crime and fear related stuff.
    Try getting your news from places that don't "broadcast" it. like Google news, NYTIMES, etc.
    When they get a chance, they will pump the fear into your head!

    השבמחק
  4. מדוייק מאוד. כולל "יש חדשות טובות ורעות" בכל מקום.
    היינו באוסטרליה פעמיים, חזרנו מאוסטרליה לפני כשבוע בפעם השניה. היו חדשות רעות. דנו על נישואים חד מיניים, ועל ביטול הבייבי בונוס. חלקו כבוד לסיר זלמן כהן ז"ל ודיברו על המשבר בפפואה ניו גיני. הכל בצורה קורקטית, בלי הלחצות, בלי התלהמות. היה תענוג.
    גם ככה יש לחץ בישראל, לא רק בגלל המצב הבטחוני - קיטוב בין החלקים השונים של העם, שעות עבודה ארוכות מדי ועוד. חבל שהתקשורת פשוט מלבה את האש,אבל אולי זה גם האופי שלנו , הישראלים וחדשות "משעממות" ו"רגועות" פשוט לא יתאימו לרובנו.
    אתה כותב בצורה יפה, המשך כך!

    השבמחק
  5. התכוונתי כמובן שהיו חדשות רעות, וחדשות טובות :)

    השבמחק