יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

מלבורן זה לא סידני

מוקדם בבוקר, בערך 5:30, אני יושב בטרמינל, מחכה לטיסה DJ802 וירג'ין איירליינס בדרך למלבורן, אחרי סופ"ש בסידני, כותב את הבלוג שלי, שיהיה לכם עוד קצת שטויות לקרוא בסוף השבוע, וזה מרגיש לי כמו בצבא, סופ"ש קצר בבית ואז שוב מגיע לטרמינל, עוד שבוע שאני אהיה רחוק מהבית, אפילו לא היה טעם להכניס את התיק לארון, זרקתי כמה בגדים לכביסה והעמסתי כמה נקיים, אני משתמש בתיק "חגור" של המילואים אז זה ממש מרגיש כמו צבא... לאחרונה יצא לי להגיע כמה פעמים למלבורן, לא כי בא לי, כי הגעתי למסקנה חד משמעית שעדיף לקבל משכורת בסוף החודש, כדי להגיע למלבורן צריך כאמור לטוס או לנסוע נסיעה מאוד ארוכה, מי שמכיר אותי יודע כמה אני מתעב כל שניה בזין המעופף הזה, וברצינות, שקלתי לעשות את המרחק בנסיעה, בקטנה רק 10 שעות, בכל אופן אם אני כבר מקריב את הבריאות הנפשית שלי בטיסות הלוך ושוב, אז לפחות תקבלו סקירה קצרה על העיר הנחמדה הזאת.

בשביל אנשים מסידני לקפוץ למלבורן זה כמו לקפוץ מתל אביב לחיפה, לא סיפור, שמים כמה דברים בתיק, עולים על טיסה, ותוך שעה ורבע וכמה בחילות טובות אתם במלבורן. דבר נחמד שגיליתי בזמן הביקורים שלי במלבורן הוא שגם באוסטרליה אנשים אוהבים את המקומות האותנטיים המיוחדים שלהם ויש להם לפחות אחד כזה בכל עיר, הם גאים שדווקא הם מכירים את המקום המושלם הזה, והם ילחמו על גאוניותו של המקום בחירוף נפש, אחד מהחבר'ה פה אמר משהו שהיה נשמע לי מאוד מוכר, הוא אמר "אם אנחנו כבר פה חייבים לקפוץ לטימותי, יש לו את הצ'יקן פארמה הכי טוב במלבורן, בדוק!", מסתבר שכאן ממש כמו בארץ כל אוסטרלי מכיר את הצ'יקן פארמה הכי טוב ביקום (להבדיל מהחומוס הכי טוב ביקום), כשהגענו למסעדה הייתי בטוח שנראה ממול עוד מסעדה "טימותי המקורי! האורגינל!" אבל לא היתה, כנראה שלא הכל אותו דבר כמו בארץ.

צ'יקן פארמה אורגינל
תחבורה - רכבות חשמליות זה הדבר הראשון שתראה ברחובות מלבורן, מה שלא קיים בכלל בסידני, עדיין לא ניסיתי אותן, גם בגלל שהן עמוסות ודחוסות כמעט תמיד, וגם בגלל שהן נראות בדיוק כמו החשמליות שהיו בגטו ורשה, חלק מהרכבות ממש ישנות, שאלתי, ואמרו לי שיש הרבה רכבות משנות השלושים!, חופשי גטו ורשה, אז נכון לעכשיו אני נוסע במוניות, המוניות פה נראות בסדר, צהובות, לא כמו בגטו שחור לבן. האמת גם המוניות פה לא להיט, לפעמים נדמה שכל נהגי המוניות פה למדו נהיגה אצל הבדואים בסיני, נהיגה מטורפת שלא כל כך מסתדרת לי עם עיר מערבית מודרנית כמו מלבורן.

ורשה או לא ורשה
ארכיטקטורה - בנוסף לרכבות הרייך השלישי העתיקות, מלבורן מלאה במבנים עתיקים, כנסיות וקתדרלות ענקיות, בין כל שני בנייני משרדים תמיד תמצא איזה טירת הארי פוטר אחת לפחות, עם חלונות כאלו כמו של המכשפה מהלונה פארק, האמת שהשילוב של בניינים עתיקים עם חדשים עושה ממש טוב לעין, במיוחד בלילה כשמאירים אותם בתאורה חזקה מלמטה, לא חסרה דרמה ברחובות מלבורן זה בטוח.

אירועים - מלבורן מקיימת כל שנה מירוץ סוסים שנקרא מלבורן קאפ (Melbourne cup) כל מלבורנאי מתחיל יודע שזה יום שכדאי לחכות לו, כולם (רק במלבורן) מקבלים יום חופש כדי לראות את המירוץ ולהפסיד את מיטב כספם בהימורים, ולמרות שהמירוץ נמשך בין שתיים לשלוש דקות בלבד, אנשים מתכוננים ומתרגשים הרבה לפני, כל הגברים עונדים פרח צהוב וכל הנשים חובשות כובעים מוזרים בצבעים עזים ומזעזעים, אופנת מירוצים בריטית משונה. בשבילי, השנה המירוץ היה להיט גם בגלל שממש זכיתי להמר על הסוס הזוכה וגם כי זה פעם ראשונה שאני חווה את האירוע הזה, כולם נדחסים לבתי קפה ומסעדות יושבים מול מסכי ענק עם בירות ואוכל, ממש באמצע יום העבודה כדי לצפות במירוץ בשידור ישיר, נראה כמו תירוץ טוב לשרוף חצי יום עבודה בפאב, אני אומר בכייף, עוד סיבה לאהוב את מלבורן.

מזג אויר - דבר נוסף שקיים חזק במלבורן ולא ממש בסידני הוא מזג האויר המטורף, לא ראיתם כזה חוסר החלטיות בשום מקום אחר. ביום אחד אתה מקבל ארבע עונות ואני לא מגזים, גשם מבול וקור כלבים שמתחלף תוך 10 דקות לחום כלבים שחוזר תוך 20 דקות לגשם, אין שום דרך לדעת איך לצאת החוצה ולהשאר יבש, לא משנה איך תסתכל על זה אתה תמיד תגיע לעבודה רטוב, אם לא תקח מטריה ומעיל... תרטב מהגשם, אם תקח מטריה, מעיל, וצעיף... תגיע לעבודה מזיע כמו משה קצב רגע לפני שקיבל 7 שנים בקלבוש. גם פה יש תחזית בסוף החדשות כמו בכל מקום בעולם, אבל היא מיותרת לגמרי, אם מקשיבים למה שהחזאי אומר (חוץ מ"עזבו אותי באמשלכם אפילו אלוהים לא יודע מה יהיה פה מחר") שמים לב שהוא לא ממש מוכן להתחייב על משהו, ובצדק, ארבע עונות במהלך יום אחד זאת לא קלישאה, ככה זה פה, אומרים שהסיבה היא שמלבורן בנויה על מישור ולכן חשופה לשינויי מזג אויר קיצוניים.

שורה תחתונה, להגר לאוסטרליה ולגור במלבורן זה כמו ללכת למסעדה האיטלקית הכי טובה בעולם ולהזמין סביח, גם סביח זה סבבה, אבל אם אתה כבר פה כדאי שתנסה את המנה שהם יודעים לעשות הכי טוב, והמנה הזאת היא כמובן סידני.

חשבתי על מסעדה איטלקית ועכשיו לא יוצאת לי הסקצ'טינה של רוסטיקו מהראש, הייתי משלם 500 דולר עכשיו בשביל 10 דקות על הבר ברוסטיקו.
(הייתי משלם הרבה יותר אם היית באה לשבת איתי).

סקצ'טינה יד ראשונה מאופה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה