יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

סולטנה בקורנפלקס

לעשות פה קניות בסופרמרקט בפעמים הראשונות יכול להיות ממש מתסכל, כל כך הרבה מבחר ואין לך מושג מה טוב ומה לא, אתה חושב שהכל יהיה בסדר אם האנגלית שלך מעולה ובכלל היום לכל המוצרים יש תמונה יפה שמראה בדיוק מה יש בפנים... אז זהו שלא בדיוק, האנגלית שלך יכולה להיות מצויינת אבל אתה תתקל במושגים ומילים שלא ראית או שמעת מימיך, פעם אחת מצאתי את עצמי מחזיק ביד אחת קופסת קורנפלקס עמוסת מרכיבים שאת רובם אני רואה בפעם הראשונה, יד שניה מורפיקס באייפון שזורק לי הודעה, ״סורי מייט, זה המקסימום שאני יודע באוסטרלית״, מנסה להבין אם אני אוהב את הקורנפלקס הזה או לא, מנסה להבין מה זה לעזאזל סולטנה? ברצינות מישהו יודע מה זה סולטנה חוץ משם של זקנה מרוקאית? או שאולי הקורנפלקס הזה מכיל 25 מ"ג זקנות מרוקאיות לכל 100 גרם... בסוף התייאשתי ושאלתי איזה בחור שאמר לי שסולטנה זה צימוקים רק קצת יותר גדולים מבדרך כלל, לא יכולתם לרשום ביג רייזינס? אה?
רק לקנות לחם כאן זה סיפור מהתחת, יש כל כך הרבה סוגים, בפעם הראשונה ניסיתי לקרוא קצת לבסס החלטה רציונלית על סמך המרכיבים... כולה לחם! אחרי כמה דקות התייאשתי וקניתי ארבעה סוגים שונים ע"פ התמונה שהופיעה על השקית, הבנתי שהדרך היחידה היא ניסוי וטעייה, ככה גם עם המוצרים האחרים, יש לי ארבעה סוגים של רוטב צ'ילי מתוק במקרר עדיין לא החלטתי מה הולך הכי טוב עם חמשת סוגי השניצלים שיש לי במקפיא, על דבר אחד אין שאלה וזה המאכל הלאומי של אוסטרליה, טים טם שהולך אצלי בכמויות מטורפות, נשבע שיש לי יותר חבילות טים טם בארון מסולטנה בקורנפלקס, גם לטים טם יש אין ספור סוגים, אבל הספיקה לי טעימה אחת מכל סוג כדי להזכר שאין כמו הטים טם הרגיל, הסטנדרטי, אין קינוח יותר טוב מלשאוב נס קפה רותח דרך טים טם לתת לו להנמס לתוך הגרון, פשוט גן עדן. בלועזית קוראים לזה טים טם סלאם (Tim Tam Slam) אבל משום מה האוסטרלים שאני שאלתי בכלל לא שמעו על השיטה הזאת של השאיבה, מעניין מי המציא את זה.
 
לעניניינו, הפירות כאן מוצלחים במיוחד, אני לא יודע מי המציא את השטות הזאת שפירות בחו"ל נראים טוב אבל אין להם טעם, ושבארץ יש את הפירות הכי טעימים, בתור ילד אני זוכר שכל מי שחזר מחו"ל תמיד אמר את זה כאילו יש איזו הסכמה שחייבים להגן על הכבוד של התוצרת הישראלית, ובכן הגיע הזמן לשחוט את הפרה הזאת סופית ועם סכין חלבית, לפחות בסידני הפירות לא רק נראים מצויין הם גם טעימים הרבה יותר מכל הפירות שאי פעם אכלתי בארץ, עובדה שכאן אני צורך הרבה יותר פירות, זה גם נראה טוב בקערה במטבח וזה גם טעים ובריא, תחליף מעולה לסיגריות שאגב עדיין רחוקות ממני כמרחק גלעד שליט מהבית שלו... איזה כייף למחוק את זה.
טוב אז אחרי שסוף סוף החלטת מה לקנות אתה כמובן מגיע לקופה, תשלום בקופה שונה קצת מבארץ, פה אתה לא מגיש לקופאית את כרטיס האשראי שלך, אתה מעביר אותו בעצמך על מכשיר שנמצא בצד שלך ואתה גם צריך להקליד את הקוד הסודי שלך, בדיוק כמו שאתה מושך כסף מהכספומט, אתה עדיין יכול לתת לקופאית להעביר אותו אבל אף אחד לא עושה את זה חוץ ממני (מידי פעם), האמת שראיתי את השיטה הזאת בעוד כמה מקומות בעולם, לא זכור לי שראיתי אותה בארץ הקודש.
אתה לא חייב לפגוש קופאית אם לא בא לך (בד"כ יבוא לך), בשביל זה יש קופה בשירות עצמי וזה באמת משהו אחר שלא ראיתי בשום מקום, שורה ארוכה של קופות, אתה בוחר אחת מעביר את כל המוצרים שלך אחד אחד בלייזר האדום, מגהץ כרטיס אשראי או מכניס כסף כמו בכל מכונה אוטומאטית אחרת, לוקח קבלה והולך הביתה, מצד אחד מגניב לאללה אתה לא ממש מחכה בתור ויש לך הרגשה נעימה שסומכים עליך שתעביר את כל המוצרים בלי "לפספס" אף אחד, אבל מצד שני אתה עושה את העבודה של הקופאית ועדיין משלם אותו דבר, בתור ישראלי אני ישר חושב איך אני יוצא פראייר מזה, ואכן אני חושב שצריך לתת 5% הנחה לפחות לכל מי שעובר בקופה הזאת, לא ככה?
שמעתי שיש כאן בסידני סופרמרקט שיש בו איזור נפרד למוצרים כשרים, אבל עוד לא יצא לי לבקר, לא שמעניין אותי אוכל כשר, עוד לא חזרתי בתשובה, אבל שמעתי שיש שם גם מוצרים מהארץ כמו בייגלה אוסם, האמת אחרי כמה חודשים בלי אף מוצר ישראלי הייתי יורד על איזו שקית גדולה של בייגלה שטוחים, כוס תה גדולה של ויסוצקי וככה בשביל להרגיש חזרה בתל אביב עד הסוף הייתי מקרין איזה מבצע סבתא או משהו דומה, חופשי הייתי נזרק חצי שנה אחורה לסלון שהיה שלנו בתל אביב, הרבה שטוחים נגרסו שם בסלון בזמנהוף...איך הגעתי מסופרמרקט לזמנהוף אלוהים יודע, אבל הוא לא רוצה להגיד לי כי אני לא אוכל כשר.

לסיכום ולמרות שזה לא קשור לנושא... אני חושב שזה היה היום הכי משמח מאז שהגעתי לפה לפתוח את הטלויזיה בבוקר ולגלות שסוף סוף יש הסכם ושגלעד שליט חוזר הביתה, אין לי ספק שכולנו נשלם מחיר כבד על ההסכם הזה, אבל נכון לעכשיו אני פשוט מאושר שזה נגמר.



Self Check-out



3 תגובות:

  1. לא התכוונת לסולטנה?

    השבמחק
  2. צודקת, ניסיתי להזכר בשם של הצימוקים ויצא לי פורטונה, עדיין מבחינתי אותו דבר :)

    השבמחק
  3. אח שלו, אתה גדול!!!

    השבמחק