יום שני, 10 באוקטובר 2011

פֵרִיטֵייל

יש לי כמה חברים במֵנלִי, מה שמצריך אותי לקחת פֵרִי (Ferry), שזה באינגלזית מעבורת, ממרכז סידני שם אני גר לאיזור הצפוני של סידני, מנלי זה אחד האיזורים היותר יפים בסידני, אבל אנחנו פה כדי לדבר על המעבורת, מנלי תחכה לאחד הפוסטים הבאים, אז איפה היינו, כן, מרציף מספר 3 יוצאת המעבורת לכיוון מנלי, מיד ביציאתה אפשר לראות את בית האופרה בשיא תפארתו, נוסעי המעבורת מתחלקים לשניים מצד אחד יש את התיירים כמובן שעומדים במרפסות ומצלמים כמו מטורפים, בחיי לא מפסיקים לצלם, כאילו בר רפאלי משחקת רוגבי ערומה ואוטוטו נגמר המשחק והיא מתלבשת, טירוף של צילומים כאילו המעבורת לא שטה מאוד לאט, יש לכם זמן, מה נטרפתם? ומצד שני יש את המקומיים שיושבים בסבבה שלהם קוראים ספר או נרדמים, לא מזיז להם את הביצה (או הביצית) שהם עוברים כרגע ליד אחד מהבניינים הכי יפים והמפורסמים בעולם, בכל זאת הם רואים את הדבר הזה כל בוקר וכל ערב בדרך לעבודה וחזרה, אני דרך אגב במקום טוב באמצע, הייתי כבר מספיק פעמים בבית האופרה מה שדיי מוריד לי את ההתלהבות אבל אני לא יכול להגיד שאני לא מגניב איזו תמונה קטנה של תיירים מידי פעם, בכל זאת בית הפאקינג אופרה...
טוב אז יש את הפרי הרגילה שלוקח לה חצי שעה להגיע למנלי ויש את הפרי המהירה שכמובן עולה יותר אבל היא עושה את אותו המרחק ב-18 דקות בלבד שזה דיי מהר, אז האנשים שרק רוצים להגיע הביתה או לעבודה כמה שיותר מהר בלי לצלם את בית האופרה שוב ושוב מעדיפים את המעבורת המהירה, למרות שהרבה מקומיים עדיין משתמשים במעבורת הרגילה, או שהם רוצים לחסוך קצת כסף או שלא ממש אכפת להם לשבת בכייף חצי שעה ולקרוא עיתון לפני העבודה שזה יכול להיות נחמד לפתוח את הבוקר בהפלגה קצרה עם קפה ועיתון כששחפים דואים מעליך, ואם יש לך מזל אז אתה גם תראה דולפינים מתעוררים לצידי המעבורת, מה אתם הייתם מעדיפים, שחפים ודולפינים או פקק באיילון דרום כל בוקר?
אגב אני מכיר מישהו לא חשוב שמות (אמנון תהיה רפוי) שנוסע בפרי כבר שנים כל יום ועדיין מצלם את בית האופרה מידי פעם ועוד מעלה את זה לפייסבוק.  
מעבורות בסידני לא התחילו אתמול, המעבורת הראשונה התחילה לעבוד כבר בשנת 1789 שזה ממש מזמן, בנו אותה אסירים, כמו שאמרנו היו הרבה כאלו כאן בתקופה ההיא, למעבורת היו מפרשים וגם משוטים והיא הייתה איטית בטירוף, בכל זאת גרסה ראשונה, בשנת 1965 קרה משהו מעניין, החברה שהפעילה את המעבורות החליטה להפעיל רחפת בקו למנלי, הרחפת הזאת הייתה אמורה לספק שירות מהיר במיוחד לנוסעים בקו הזה, אבל אחרי תקופה קצרה חזרה הרחפת למגירה של הרחפות כי פשוט הייתה מחורבנת מכנית, במקומה רכשו מעבורות מהירות שעובדות יפה עד היום (SuperCat ו- RiverCat). בכל שנה ב- Australia Day שזה כמו יום העצמאות עורכים כאן מירוץ מעבורות שזה אחד האירועים המרגשים ביותר עבור האוסטרלים, זה כמו מפגן חיל האויר בישראל... בכל אופן מקשטים אותן יפה כמו המשאיות במצעד הגאווה וכמה ברי מזל זוכים להיות עליהן בזמן המירוץ (שזה כבוד גדול).
אתמול היה הערב השני של ראש השנה, זוג חברים הזמינו אותי ועוד כמה אנשים נחמדים לארוחת חג בבית שלהם בבלמיין איסט (Balmain east), הדירה שלהם ממוקמת ממש על המים של מפרץ סידני, וכשאני אומר על המים אני מתכוון על המים, אתה יוצא מהמרפסת הולך שלושה צעדים לא גדולים במיוחד ואתה במים, ולא רק זה, גשר הנמל (Sydney harbor bridge) פשוט יושב לו מול המרפסת, וכל איזור מרכז העיר בשיא הדרו מצד ימין, בקיצור נוף עוצר נשימה, אחד הנופים היפים ביותר שראיתי בסידני כולה, בכל אופן זה פוסט על מעבורות ומה שרציתי בעצם להגיד זה שאתה יושב במרפסת המדהימה הזאת וכל המעבורות פשוט עוברות כמה מטרים ממך וזה פשוט מדהים, חייבים לראות כדי להאמין.
ומה אצלנו בארץ הקודש? למה אי אפשר לארגן איזה צי קטן של מעבורות? תודו שהיה יכול להיות ממש נחמד לעלות על אחת כזאת בחיפה ולצאת ממנה אחרי חצי שעה בתל אביב או באשדוד, ברצינות, כמה אנשים ישתמשו בזה על בסיס קבוע, כל יום מהבית לעבודה וחזרה, כל אילו שעומדים כל בוקר בפקקים של תל אביב בטוח, לא? תחשבו על זה, אם חצי מהאנשים שעומדים בפקק יקחו מעבורת לעבודה הכבישים יהיו הרבה יותר נעימים לנסיעה, יהיו הרבה פחות פקקים, אנשים יגיעו לעבודה יותר מהר ורגוע, יהיה פחות זיהום אויר, מעניין אם מישהו חשב על הפתרון הזה בארץ.
יש גם צד לא כל כך נחמד למעבורות, היו פה כמה תאונות לא כל כך נעימות בשנים האחרונות, אבל כדי להצדיק את הכותרת אני מעדיף לא לפרט בעניין הזה.
הכל טוב.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה