יום שני, 19 בספטמבר 2011

אורל פיקסישיין

הפסקתי לעשן, כבר כמה ימים שלא באה הסיגריה לפי, וזה לא קל בכלל, תוסיף את הקושי הזה לעובדה שזאת לא התקופה הכי יפה בחיים שלי, והתמונה לא יפה כל כך, אבל הייתי חייב להפסיק, הרגשתי פיזית שאני חייב להפסיק, מישהו פעם אמר לי שאתה מכיר את הגוף שלך הרבה יותר טוב ממה שאתה חושב, אתה רק צריך להקשיב לו, וזה מה שעשיתי, הקשבתי לו, והוא אמר לי באנגלית עילגת שאני חייב להפסיק עם הסיגריות ולהתחיל שוב להתאמן, אני רק מקווה שהפעם זה יצליח, אני ממש לא רוצה להיות מכור לרפש הזה יותר, אני ממש לא רוצה לשלם 16$ ליום של עישונים, ואני ממש לא רוצה לחשוב כל הזמן על הסיגריה הבאה, כי ככה זה כשאתה מכור, אתה תמיד חושב על הסיגריה הבאה, הנחמה הבאה, החיבוק הבא, לא חשוב מה יקרה, תמיד יש את הסיגריה הבאה שתאזן לי את הכל, החבר הדמיוני הזה שתמיד נמצא שם בשבילך, אז זהו שלא עוד, נחמה מזוייפת לא מתאימה לי יותר, ואני מבוגר מידי בשביל חברים דמיוניים, אני צריך נחמה קצת יותר מציאותית וקצת פחות מסריחה, ושלא תתבלבלו כולנו צריכים נחמה קטנה מידי פעם, גם הלא מכורים לניקוטין צריכים להשען על משהו מידי פעם, רק שאנחנו בחרנו דרך מזיקה, מסריחה ויקרה לקבל נחמה, וזאת בעיה שדורשת פתרון.

סידני מלאה במכורים לספורט בשונה מתל אביב שמלאה במכורים לסיגריות, באמת, המון אנשים שאני רואה ברחוב לובשים בגדי ספורט, רוב האנשים בתל אביב מחזיקים סיגריה ביד בכל רגע נתון, זאת האמת, אגב גם הנתונים הרשמיים אומרים אותו הדבר, באוסטרליה יש את אחוז המעשנים הנמוך ביותר בעולם, רק 17%, וזאת בעיקר בזכות הפעולות האכזריות של הממשלה, ע"י הגבלת מקומות העישון לכמעט שום מקום, או למשל רוב בנייני המשרדים לא מאפשרים עישון בתחום חצר הבניין, אפילו שזה באויר הפתוח, אני בכלל לא מדבר על לעשן במרפסות של הבניין שאם תופסים אותך עדיף לך לקפוץ מהמרפסת מלשלם את הקנס השערורייתי, או למשל שהמיסוי על סיגריות כל כך גבוה שזה ממש הופך את הקניה לבדיחה, בטוח הרבה אנשים הפסיקו כי לא יכלו לשלם, למרות שהסטטיסטיקה היבשה אומרת שאין ירידה בעישון כשמעלים מחירים. פרסומות של סיגריות אסורות כאן לחלוטין, אפילו בחנויות הסיגריות מכוסות ואסור להציג אותן לציבור. בגדול ובקטן אני לגמרי בעד כל הגזירות האלו, אם לרוב המעשנים קשה להפסיק, או שהם לא מבינים שהם צריכים להפסיק, הממשלה צריכה להחליט בשבילם בלי רחמים, כמו שאמא מחליטה בשבילך שברוקולי זה טוב ואתה תתחיל לאהוב את זה תיכף ומיד לפני שאבא מגיע!.
אין לי ספק שזה רק עניין של זמן לפני שסיגריות יהפכו ללא חוקיות כמו הרואין, אם זה מזיק וממכר זה צריך להיות לא חוקי, תמיד לוקח לנו הרבה זמן להבין את הטעויות שלנו, כשאני הייתי ילד היינו נוסעים עם אבא באוטו, שומעים קסטה של הגששים ונושמים עשן סיגריות כחלק בלתי נפרד מחווית הנסיעה, היום כמעט לא תראה מישהו מעשן באוטו כשהילדים מאחור, וגם אם תראה זה יעורר בך צורך עז להתקשר למועצה לשלום הילד, נכון או לא? 
המבוגרים שבינינו עוד זוכרים שהיה מותר לעשן בטיסות, אחר כך היה מותר רק באיזור האחורי של המטוס, והיום אם תעשן במטוס תנחת ישר למעצר ותקבל קנס בגודל של הראש שלך. אני זוכר שבאוטובוסים הישנים של אגד היתה מאפרה בצורת חצי עיגול בין כל שני כסאות, וגם שבכל משרד ציבורי היו מאפרות על כל השולחנות, אגב, סין נמצאת בערך 30 שנה מאחור, שם עדיין מותר לעשן איפה שרוצים.
דיי בטוח שאם סיגריות לא היו כך מזיקות אז לא היו כל כך הרבה מעשנים, אנחנו תמיד רוצים את מה שאסור לנו, מה שאסור מקבל משמעות אחרת לגמרי, וזה לא קשור לכמה הוא טוב מלכתחילה, עצם היותו אסור מוסיף לו הרבה, הפרי האסור תמיד יהיה יותר טעים מהפרי המותר, וזה כבר עניין פסיכולוגי פסיכי לגמרי, כאן ההנאה היא לא פיזית בכלל, היא הנאה פסיכולוגית נטו, אני אקח מהפרי האסור ולא יקרה לי כלום, אני לא קשור לכל אילו שכן קרה להם, אני מיוחד, לי זה לא יקרה. מה שמביא אותי לעוד עניין, כשאתה מעשן אתה מפתח כישורי הכחשה חזקים ביותר, למשל כשאתה נכנס למעלית אחרי סיגריה אתה בטוח שלאף אחד זה לא מפריע שעוטפת אותך עננה של סרחון, או למשל כשמישהו שואל אותך כמה אתה מעשן ביום אתה תמיד תגיד 30% פחות ותאמין בזה בעצמך, מכחישן מקצוען!
מה שמחזיק אותי כרגע לא להדליק סיגריה זה הרבה טיק טק תפוז, והרבה מאוד כוסות תה, זה סוגר לי את הפינה של האורל פיקסישיין לא רע, עכשיו נותר לי להתמודד עם העניין הפסיכולוגי, ואני בעמדת פתיחה לא הכי טובה כמו שכולנו שמענו כבר יותר מידי פעמים... ובל נשכח את המחסור הפיזי בניקוטין שעובר דיי מהר עם כל העגבניות שאני אוכל, כן, כן, בעגבניות יש ניקוטין, לא בכמות שמוציאה עשן, אבל בכל זאת משהו. 
ויש גם דובדבן בכל הקצפת הזאת...מכיוון שניסיתי להפסיק בעבר ולא כל כך הצלחתי, החלטתי לשנות גישה, עלות של סיגריות לחודש זה בערך 450$ שזה בוחטה כסף, אז כל חודש שאני מצליח לא לעשן אני קונה לעצמי מתנה בסכום הזה, נתחיל באייפד 2, רעיון גאוני שעד עכשיו לא שמעתי מתנגדים לו, ולכן עבר ברוב קולות. 

יאללה בהצלחה.

תגובה 1:

  1. תתחיל לרוץ!
    גם כיף וגם יחזיר את הריאות שלך למצב תקין.

    השבמחק