יום ראשון, 4 בספטמבר 2011

לא שיש לי אשליות בקשר לסידני

סידני היא ללא ספק אחת הערים היפות ביותר, הנוחות ביותר, עם איכות החיים מהגבוהות ביותר בעולם, יש פה כמה מסעדות שרק בשבילם שווה לטוס 24 שעות, חופים ומפרצים מדהימים, צוקים עוצרי נשימה ועוד רשימה ארוכה של אטרקציות שעושות את סידני למקום שכייף לחיות בו, עם זאת כמו כל דבר טוב גם לעיר הזאת יש צד אפלולי שלא תמיד ידברו עליו כשימליצו לך להגיע לכאן, ובטח שלא תמצא את זה שחור על גבי לבן במדריכי התיירים, חלק מהדברים קיימים היום ואפשר לראות אותם ברחובות, חלק קשורים יותר להיסטוריה האפלה של אוסטרליה, שהיא בהחלט אפלה ורצופה בגזענות ואלימות.

אז הנה כמה דברים שהופכים את סידני לקצת פחות מושלמת בעיני:
נערות עובדות בקינגס קרוס - אני במקרה גר ממש לא רחוק מקינגס קרוס האיזור העמוס ביותר בסידני במועדוני סטריפטיז, כמעט בכל שעה ביממה תקבל הצעות משומרי סף שנראים כמו שְ‎רֵק (מאיים אך חייכני) להכנס לבדוק את החדשות שהגיעו מאירופה, תרבות שלא ממש קוסמת לי, אבל עושה הרבה נחת להרבה אוסטרלים צעירים ומבוגרים כאחד - עוד דבר קטן בעניין הזה, אולי לתקן קצת את מה שנאמר בפוסט הקודם, אין לי כנראה מספיק מידע על התופעה הזאת, ואת דעתי אני מבסס על מעט המידע שכן יש לי, אם דעתי פגעה במישהי או הוציאה אותה משלוותה, אני מתנצל ומבטיח לחקור יותר את הנושא.
אלכוהול ואלימות ברחובות - כדי לפגוש אמריקאי לא צריך לטוס לאמריקה... לוקחים אוסטרלי צעיר וחסון, מוסיפים הרבה אלכוהול, מערבבים טוב טוב, אבוואלה מקבלים אמריקאי קולני עם בטחון מופרז וידיים מונפות לכל עבר, וכן זה אותו בחור נחמד שתפגוש ברחוב והוא יהיה אדיב וחביב, רק תוסיף אלכוהול וקיבלת מישהו אחר לגמרי. אני חושב שבכל יציאה שניה שלי אני רואה קרבות רחוב בין אוסטרלים שיכורים, פעם אחת כמה צעירים הלכו מכות עם שומרי סף של מועדון שלא היו מוכנים לתת להם להכנס, הרבה דם היה שם בעיקר של השומרים, וכמובן ששוטרים הגיעו ועצרו את כולם, הם פשוט אוהבים ללכת מכות.
כנופיות אופנוענים - לא רואים אותם כל יום אבל כשהם מגיעים שומעים אותם בהחלט, אני גר בקומה תשיעית ויש לי חלונות כפולים, כשהם עוברים כאן ברחוב כל הדירה רועדת, והם כל כך הרבה שזה לוקח משהו כמו 5-6 דקות עד שכולם עוברים והשקט חוזר שוב, אני לא חושב שהם כנופיות של פושעים אבל אני בהחלט לא מתכוון לבדוק את זה (סליחה מייט ה-1200 סמ"ק שלך קצת עושה רעש, אתה יכול להנמיך?)
הומלסים - זה לא אלנבי כאן, לא תראה אותם זרוקים על המדרכה עם פצעים פתוחים ושלט שמספר את סיפור החיים הקשה שלהם, אבל הם קיימים ואפשר לראות אותם יושבים על המדרכה מכוסים בדרך כלל בשמיכות, מחכים שמישהו יזרוק להם דולר או שניים, ההבדל המשמעותי ביותר בין ההומלסים כאן ובארץ הוא שכאן הם לא מתחננים שתעזור להם, הם לא עושים שום דבר שיגרום לך לרחם עליהם ולהוציא כסף מהכיס, הם פשוט יושבים בשקט בפינה שלהם על המדרכה בלי להפריע לאף אחד, חסרי בית לא צריכים להיות בשום עיר, מישהו צריך לדאוג להם לחיים נורמליים.
כולם פה ילדים של אסירים - אני חושב שהדבר הכי משונה באוסטרליה בכלל, לא רק בסידני, הוא העובדה שיישוב היבשת הזאת התחיל כבית כלא בריטי אחד גדול, באיזור המאה ה-17 הובאו לכאן בערך 700 אסירים (עדיין חשבו שהיבשת ריקה) על מנת לרצות עונש מאסר, אז נכון שעם השנים הייתה גם הגירה מרצון של אנשים שלא עשו שום רע לאף אחד (כמוני), אבל רוב הלבנים כאן הם בעצם צאצאים של אסירים בריטיים, שחלקם אגב היו יהודים... קטע קטע לא? אז אם אתם שואלים אוסטרלי מאיפה אבא שלו במקור אל תתפלאו אם הוא עונה לכם "אגף 9".
אבוריג'ינים - על הכתם השחור בהיסטוריה של אוסטרליה בכל הנוגע לאבוריג'ינים אני אקדיש פוסט נפרד כי צריך, בכל אופן אבוריג'ינים בכלל לא נחשבו אזרחים באוסטרליה עד סוף שנות השישים, כנסיון לשלב אותם בחברה המערבית ילדים נלקחו מהמשפחות שלהם וגודלו אצל משפחות מערביות, וזה כמדיניות של השלטונות! "הדור הגנוב" ככה קראו לזה, אני בכלל לא רוצה להתחיל לדבר על האבוריג'ינים הטסמנים שנכחדו כליל כתוצאה של מדיניות השלטונות שעקרו אותם ממקום הולדתם לאיזור בלי תנאי מחיה מספקים, ועל הדרך הדביקו אותם בזנים חדשים של מחלות שהובאו מאירופה, מה שגרם להכחדתם כליל מעל פני האדמה, אגב, ידידי אמנון כרמל כתב מאמר מאוד מעניין על האבוריג'ינים הטסמנים כאן כדאי מאוד לקרוא.

בקיצור לא הכל ורוד בסידני, גם פה יש פוליטיקאים שמנים ומושחתים כמו בכל העולם, גם פה שכר דירה חודשי זה מחיר של אוטו (כזה שממש נוסע), גם פה שמעו על שיטת מצליח, והם בודקים את העירנות שלך באופן קבוע, גם פה לכל חוזה יש אותיות מאוד קטנות, וגם פה הרחובות מלאים ערסים (לבנונים) שיש להם דיסקוטק באוטו.
מה שבאמת חשוב זה שיש טלויזיה טובה, ואם למות כמו כלבה... אז לפחות שהטלויזיה תהיה טלויזיה.

אמנון כרמל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה