יום ראשון, 1 ביולי 2012

אם אין לחם תאכלו תחת!

קצת אחרי שנסעתי לאוסטרליה התחילה "מחאת האוהלים" בשדרות רוטשילד, כל יום צפיתי בחדשות וראיתי איך אנשים טובים ותמימים מחזיקים שלטים מעוצבים וצועקים סיסמאות מתחרזות בין אוהלים בשקל וחצי מערוץ הקניות, בין ספסלים חומים, בין בתי קפה תל-אביבים טיפוסיים, ובין חרא של כלבים מרוח על כל פינה. האמת הצטערתי שלא יצא לי לראות את זה מקרוב, סתם כי זה מצטלם טוב, לא כי אני חושב שכדאי למחות על משהו, אני באמת מתנצל בפני כל המוחים והמהפכנים שבמקום לעזור ולהעיר שוב את המאבק לצדק חברתי אני יושב לי במזגן וכותב שטויות לבלוג שלי, ממש מתנצל שאין לי שום כוונה להדחס עם כל עמך ישראל במאבקים לשינוי עאלק, ועתיד חדש דאבל עאלק, בזבוז זמן שלא יביא כלום חוץ מעוד עבודה למנקי הרחובות... אפילו שזה מאוד רומנטי להשתתף במחאה, ועוד יותר אם נקרא לזה "מהפכה". להגיד שהייתי שם כשזה קרה. הפייסבוק מלא במצטלמים על רקע אוהלים שהגיעו לדקה בדיוק כדי להראות לכולם את פוזת הצ'ה גווארה שלהם עם פילטר אותנטי של אינסטגרם.

מה גורם לאלפי אנשים לצאת לרחובות, להקים אוהלים, לעמול שעות כדי להמציא סלוגנים קליטים שיהפכו חת שתיים להמנון המהפכה. מה גורם לכל אלו להאמין שהבדיחה הזאת תצליח לשנות משהו בחור הזה שאנחנו קוראים לו מדינה, מה גורם לכם לחשוב שיש איזשהו סיכוי שהמנהיגים שלנו שלא מזיז להם שמבקר המדינה מודיע להם רשמית בכרך עבה במיוחד שהם זבל שבזבלים, מה הסיכוי שמשהו יגרום להם להזיז את העיניים מהתחת של פקידת הלשכה שלהם? רק הם יקשיבו למחאה הקטנה שלכם, נכון? מה גורם לכם לחשוב שכמה אוהלים ישנו להם משהו בסדר היום העמוס פגישות עם טייקוני סלולר ונדל"ן? וגם אם הם יחליטו להסתכל לשניה לכיוון שלכם, לעשות כאילו משהו מזיז להם, תהיו בטוחים שהסיבות שלהם הם לא הצדק שאתם כל כך דורשים, כי אם כיסא המנהלים שקנינו להם מתקציב הקשר עם הבוחר. הם יתנו לכם בדיוק את מה שרציתם, הם יורידו את מחיר הדלק, או הקוטג', הם אפילו יחוקקו איזה חוק קטנטן עם כותרת ענק בעיתון שיחסוך לנו 3 שקלים שנתי בחשבון הארנונה, אבל רק לרגע קטן של חסד, ובלי שתשימו לב הם יתקעו אתכם מאחור עם מונסטר דילדו הרבה יותר גדול ממה שהיה תקוע שם קודם, כי ככה זה עובד. הנה ציטוט אחד לאחד מרב המכר "שר הממשלות - אחוות הכיסא": ..."תארגן מסיבת עיתונאים, צא בהכרזה יפה, צא מלך ישראל. אחר כך בלי שאף אחד ישים לב תתחיל לרצות את האנשים שבאמת צריך לרצות, אלה עם הקשרים, אלה עם הכסף הגדול, אלו שיסדרו לך את העתיד בדירקטוריון של התחת שלהם"... סוף ציטוט.

תגידו לי שזה עוזר. נו, תגידו לי שיש סיכוי, תגידו שחייבים להלחם באמונה, תשכנעו את עצמכם ואת כולם לבוא איתכם לעוד הפגנה מאושרת ומאורגנת היטב, עם חולצות תואמות, בקבוקוני יוגורט ומצב רוח טוב, תגידו שזה בשביל הילדים, תגידו שלפחות להם יהיה מקום טוב יותר לגדול בו. באמת שזה נחמד ותמים וזה מלא תקווה לעתיד נכון והוגן ל-כ-ו-ל-ם... אבל זאת לא האמת, האמת היא שהמדינה שאנחנו חיים בה לעולם תקח מאיתנו את המקסימום האפשרי, היא תכריח אותנו לשרת בצבא, לשלם טונות של מיסים, ולהקשיב ליונית לוי כל ערב. היא תמכור לנו שקרים כי צריך לשמור על בטחון המדינה, ושקרים עוד יותר גדולים כי חייבים להשאיר את החרדים בממשלה, זאת האמת הכואבת. זה באמת נחמד והירואי להגיד בואו נעשה מהפכה, אבל ההפגנות האלו הן כמו עוד שורת קוקאין לאיימי ווינהאוס עליה השלום, לא משנה כמה החומר טוב, שום דבר כבר לא יזוז יותר.

מה שבאמת הופך את העניין לכל כך פסימי הוא שהבעיה היא לא בשלטון המחורבן שמנהיג אותנו כבר שנים, ושאותו אנחנו חייבים להחליף ע"פ כל שלט מונף. הבעיה היא איתנו, אנחנו המפגרים שקונים במבצע, שרוצים לשלם פחות בקומבינה, שבוחרים את העלובים ביותר (אנסטסיה), המסוכנים ביותר (ליברמן), השקרנים המוצלחים ביותר (מופז), והמחורבנים ביותר שהמדינה הזאת יכולה להציע (ישי)... להם אנחנו נותנים יד חופשית לנהל את העתיד שלנו. אתם אומרים שצריך לשנות את השלטון, ומה זה בדיוק יעזור? אני אומר לשנות את העם! לגרום לו להיות פחות מטומטם כמו אישה מוכה שחוזרת לבעלה אחרי שהוא שובר לה את כל העצמות. לא משנה כמה יהיה פה קשה וכמה פעמים תגידו שלא נשכח להם את זה בבחירות... כשיגיעו הבחירות הם יקחו את הכסף שלנו ויפיקו קליפ מושקע עם שיר נצחונות סוחף, עם משפחה יפה שרצה בדשא, עם הרבה כחול לבן, ותפוזים, ופיתוח, ובניה, וקידמה ואיכות חיים... ואנחנו נשב ביחד בסלון איקאה שלנו ונתרגש כאילו יום העצמאות הקדים השנה, ואיך לא שמנו לב כמה שהם מוצלחים שם בירושלים, ונלך להצביע וניתן להם עוד קצת זמן לחרבן לנו על החיים בדיוק כמו שהם עשו עד עכשיו.

אני יודע שהדעה שלי מאוד לא פופולרית, אני מניח שכל מי שמשתתף במחאות האלו וקורא את זה בוודאי יחשוב שאני סתם עצלן, או אחד שלא אכפת לו, אחד שלא מוכן לצאת לרחוב כי אין שם מזגן. יכול להיות, אולי אני באמת חרא קטן שלא מבין כלום מהחיים שלו, אבל זאת האמת שלי ואין לי כח לשכנע אף אחד שגם לי אכפת ממה שקורה פה. אני באמת חושב שבמקום לקום לצאת לרחובות ולצרוח לתוך מגאפון עדיף לשבת בבית היקר להחריד שלנו, להדליק את הטלויזיה שקנינו מאבי סופר במבצע, לצפות במשחקי הכס שהורדנו בחינם, ולאכול בייגלה שטוחים שעוד טייקון מוכר לנו בכמויות מסחריות, ולקוות שלא יהיה יותר גרוע.

אם הייתי חושב אחרת הייתי נוהג אחרת, כרגע אני חושב שהפתרון היחיד הוא במורשת בן גוריון... וכן, אני מתכוון לטרמינל 3.


6 תגובות:

  1. אתה בעיקר יהיר ומתנשא

    השבמחק
    תשובות
    1. ואתה בעיקר אנונימי :)
      תגובה קצת יותר עניינית תתקבל בברכה תמיד.

      מחק
  2. שינויים לא קורים מיד אבל ההסטוריה מראה שכשהעם יוצא לרחובות יש לזה אפקט ארוך טווח על המדיניות.
    לשבת בבית ולהגיד "אבל זה לא יעזור" זה באמת פתרון תבוסתני מאד.
    אם אתה מרגיש שיהיה לך טוב במדינה אחרת אני מאחלת לך נסיעה טובה וחיים מאושרים.
    אני חושבת שכל אחד צריך למצוא את המקום שהוא מרגיש בו בבית.
    אני, למרות כל החרא שיש כאן, לא רואה את עצמי חיה באושר או מגדלת את ילדי בארץ אחרת. לכן אני מנסה, יחד עם כולם, לעשות פה שינוי קטן.
    מאחלת לך רק טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. שינויים אכן קורים אבל לא בארץ שלנו, לצערי איבדתי תקווה, תני לי לשאול אותך שאלה קשה, באיזה מצב תגידי אני לא יכולה יותר וגם אני עוזבת? כמה קשה צריך להיות לך או לילדים שלך כדי שגם את תתייאשי ותעברי למקום יותר טוב עם כל הקושי? מה שאני בעצם אומר זה שההבדל בנינו הוא רק גובה הלהבות, אצלי כבר ממש חם והלהבות ממש גבוהות, אצלך אולי עוד לא ממש, אבל זה עלול לקרות.
      אני לא רוצה לחיות כל חיי במאבקים לצדק חברתי, אני פשוט רוצה לחיות.
      לפעמים לברוח מהבעיה זאת הדרך היחידה לפתור אותה.
      מאחל לך רק אושר :)

      מחק
  3. אני לעומת אנונימי לא חושב שאתה יהיר, להיפך, אני חושב שאתה צודק לא ב-100% אלא ב- 150%... אנחנו עם כאפות, נותנים לנו אחת ואנחנו בחיוך מסובבים את השניה לקבל עוד אחת לא פחות מצלצלת, ואחר כך גם אומרים "תודה ויהיה בסדר".

    פעם אחר פעם הממשלה מנחיתה עלינו עוד ועוד... ישראל של היום היא הבדיחה של מחר, אנשים נאבקים כל חודש תחת הנטל וחיים כמו ריטה בשיר "אני חיה לי מיום ליום". העניין הוא שאין כאן עתיד... ראיתי אותו, ראיתי אותו על הורי שהעניקו למדינה כל חייהם והמדינה שידעה לקחת מהם כל השנים לא ידעה להחזיר כשהם נזקקו לה.

    נולדתי כאן לא מתוך בחירה אבל יש לי את הזכות והיכולת לבחור אחרת ואני בוחר בעתיד טוב יותר.

    השבמחק
  4. אביתר היקר ,
    1. קודם כל אני רוצה להגיד לך שאתה כותב ממש יפה . (אמנם משתמש במילים קצת בוטות מדי לטעמי , לפעמים ... אבל זאת רק דעתי) . מצאתי את הבלוג שלך בקישור שיגאל כתב בפוסט שלו ואני ממש נהנית לקרא .
    2. אני לא מסכימה עם אף מילה שלך :-) . לקרא לארץ ישראל שלי חור??? זה קצת מוגזם . אוסטרליה זה חור יקירי ... סוף העולם שמאלה , לא ככה? :-) .
    3. החיים שלי מאוד טובים כאן . עם כל הדברים שצריך לשפר ... אתה יודע למה? כי כאן זה שלנו! שלנו! בכל מקום אחר בעולם אנחנו אורחים . אז אולי יותר זול בארצות הברית , ואולי יותר נוח באוסטרליה ... אבל כאן זה שלנו , ורק אנחנו נחליט מה יהיה פה .
    גם אני לא אהבתי את המחאה . אבל לא מהסיבות שאתה הזכרת . לי יש סיבות לגמרי אחרות ואני לא אכנס אליהן עכשיו כי זה לא המקום .
    שתהיה לך יופי של שנה !

    השבמחק